اینستاگرام
AEG ایران
سبد خرید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
صفحه اصلی     درباره AEG     تماس با ما     قوانین و مقررات    
ورود به سایت عضویت
اخبار     جشنواره ها
 

رنگ سبز در دکوراسیون آشپزخانه

بهترین رنگ برای آشپزخانه، سبز را امتحان کنید

آشپزخانه یا همان قلب خانه، برای ما ایرانی‌ها فضایی پر از عطر و بوی غذاهای دوست‌داشتنی و خوشمزه‌ است. به دلیل پخت‌وپز زیاد در این قسمت خانه، گرمای زیادی به‌خصوص در فصل تابستان از آن ساطع می‌شود. یکی از راهکارهای جالب برای ایجاد حس خنکی در این قسمت، استفاده از رنگ سبز است. رنگ سبز، به عنوان بهترین رنگ برای آشپزخانه، رنگی با حس و حالی خنک است. می‌توان گفت این رنگ از ترکیب رنگ آبی و زرد به وجود آمده است. آبی یک رنگ سرد و خنک است و هر چه سبز به‌دست‌آمده میزان بیشتری رنگ آبی به همراه داشته باشد، حس سرمای بیشتری دارد. در ادامه این مطلب چند راهکار ساده برای وارد کردن رنگ سبز به آشپزخانه را با شما در میان می‌گذارم.

 

 

رنگ سبز، رنگی سرشار از طراوت و شادابی است؛ رنگی که در طبیعت فراوان دیده می‌شود. انرژی حاصل از آن را نمی‌توان با انرژی به دست‌ آمده از رنگ‌های دیگر مقایسه کرد. معمولا خاصیت رنگ‌ها، القای حس آرامش یا در نقطه‌ مقابل آن، ایجاد احساسی پویا و پرتحرک است. در این میان سبز، رنگی است که در حین آرامش و متانت، از حس تازگی و شادابی سرشار است. اگر آن را با رنگ‌های خنثی به کار ببریم، حس سکون و آرامش را به محیط وارد می‌کنیم و درصورتی‌که نیاز به فضایی زنده و شادتر داشته باشیم، بهترین راهکار استفاده از نارنجی و قرمز در کنار سبز است.

 

 

رنگ‌آمیزی دیوار و سقف

شما می‌توانید با کمترین هزینه، دیوارها را به رنگ دلخواه‌تان رنگ‌آمیزی کنید. درصورتی‌که رنگ‌آمیزی دیوارهای آشپزخانه امکان‌پذیر نیست، یکی از دیوارهای مجاور ناهارخوری را رنگ‌آمیزی کنید. استفاده از رنگ سبز در فضای ناهارخوری باعث بالا رفتن اشتها و صرف غذا در آرامش می‌شود.

 

 

انتخاب کابینت سبز

اگر آشپزخانه شما وسیع است، می‌توانید تمام کابینت‌ها را به رنگ سبز طراحی کنید، اما درصورتی‌که فضای کوچکی دارید حتما این رنگ را در کنار رنگ‌های دیگر به کار ببرید. استفاده از رنگ سبز به میزان زیاد ایجاد کسالت و خستگی می‌کند. حتما میزان استفاده از آن را با ابعاد فضا هماهنگ انتخاب کنید.

 

 

صندلی‌های سبز

انتخاب صندلی با رنگ سبز به‌خصوص با ترکیب چوب، حس واقعی حضور در طبیعت را تداعی می‌کند و بهترین رنگ برای آشپزخانه شما ایجاد می کند. شما می‌توانید مناسب با رنگ‌های به‌کار رفته در آشپزخانه‌ تان، میزان سیر یا روشن بودن رنگ سبز را انتخاب کنید.

 

 

کاشی‌ها را سبز کنید

راهکار جالب دیگر برای حضور رنگ سبز در آشپزخانه، استفاده از کاشی است. شما می‌توانید کاشی‌های جدید را روی کاشی‌های قبلی بچسبانید. اگر قصد تغییر آشپزخانه‌تان را دارید، ولی به دلیل بنایی و آشفتگی از این کار سرباز می‌زنید، این پیشنهاد می‌تواند وسوسه‌برانگیز باشد. مطمئن باشید با حداقل آشفتگی به زیبایی چشمگیری دست می‌یابید. 

 

تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 8 آذر 1396               تعداد مشاهده این مطلب : 1819 مرتبه
  آرشیو اخبار
کولر گازی AEG
   
     
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت : ایران طراح