اینستاگرام
AEG ایران
سبد خرید
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
صفحه اصلی     درباره AEG     تماس با ما     قوانین و مقررات    
ورود به سایت عضویت
اخبار     جشنواره ها
 

چند نکته برای بهره بری بهتر از ماشین ظرفشویی

چند نکته برای بهره بری بهتر از ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی تقریبا در اغلب خانواده های بخصوص شهرنشین تبدیل به عضو ثابتی از آشپزخانه شده است، اما کم نیستند کسانی که از نحوه شستشوی ماشین خود رضایت کامل ندارند. برای کار با ماشین ظرفشویی و بهره بردن از بهترین کارکرد آن باید نکات مهم و البته ساده ای را در نظر بگیرید.

 

استفاده از آب داغ

آبی که ظروف با آن شسته می‌شود واقعا داغ باشد. در حقیقت، برای تاثیر بیشتر مواد شوینده توصیه می‌شود دمای آب بیش از 55 درجه سانتی‌گراد باشد البته برخی منابع هم دمای آب بیش از 70 درجه سانتی‌گراد را توصیه می‌كنند. اگر به‌دنبال کاهش مصرف انرژی هستید مدلی را انتخاب کنید که سیستم شست‌شوی با‌تاخیر داشته باشد و به‌طور خودكار در ساعاتی که پیک مصرف انرژی نیست روشن شود.

 

آبکشی نکنید

بشقاب ها را از قبل آبكشی نكنید. بعضی از خانم ها قبل از اینکه ظرف ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهند، آنها را با آب می شویند تا باقی مانده غذا به هیچ وجه وارد دستگاه نشود

با این کار بخش زیادی از آب را برای تمیز کردن هدر می دهید در صورتیکه فقط کافیست بشقاب ها را بدون خرده های غذا داخل ماشین بگذارید.

از سوی دیگر گروهی از شوینده ها در فرمول شان ذراتی دارند که برای سابیدن ظروف کثیف طراحی شده اند اما وقتی بشقاب ها را آبکشی و تمیز می کنید این احتمال وجود دارد که به جای سابیده شدن لکه ها، ظرف  های تان خش دار شوند.

 

به ترتیب بچینید

ظروف را به ترتیب بچینید. طبق دستور کارخانه تولید کننده، ظرف ها را با سیستم مشخصی داخل ماشین قرار دهید.به طور کلی موثرترین شیوه برای قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی این است که بشقاب ها را در قفسه های پایینی و نزدیک به بخش اسپری آب بچینید، لیوان ها را در کناره ها و طبقات بالا قرار دهید و وسایل کوچکتر را در سبد مخصوص بگذارید.

اگر هر کدام از ظروف را در جای مخصوص خودشان قرار ندهید جریان آب به طور مناسبی روی آنها اسپری نمی شود و حتی ممکن است ظروف بزرگ تر سد راه آب رسانی به دیگران شود.

 

پودر زیادی ممنوع

زیاد پودر نریزید. استفاده بیش از حد از شوینده های ماشین ظرفشویی موجب ایجادخراشیدگی روی ظروف شیشه ای می شود

پس در این مورد هم یادتان باشد که مصرف شوینده بیشتر سبب تمیزی ظرف ها نمی شود و مشکلات دیگری ایجاد می کند.

 

با «دور كند» بشویید 

برای اینکه در مصرف آب و برق صرفه جویی کنید. ظرف ها را با سرعت معمولی بشویید و از برنامه های سنگین استفاده نکنید.
حتی اگر قرار است بشقاب های چرب را بعد از خوردن یک شام چرب و لذیذ بشویید، باز هم از برنامه های اقتصادی تر استفاده کنید و برای داشتن ظروف پاکیزه عجله نکنید.

 

کنترل فیلترها

فیلتر ها را كنترل كنید، اگر ظروف شما بعد از شستشو تمیز و براق نیستند ممکن است فیلتر های ماشین ظرفشویی به تعویض یا تمیزکاری نیاز داشته باشند.
شاید هم ذرات غذا بخش اسپری کننده آب را مسدود کرده باشند. به هرحال بهتر است علت را خیلی زود جست و جو کنید یا از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید تا انرژی را بی جهت تلف نکنید و مجبور نباشید ظرف ها را دوباره با دست بشویید.

 

ماشین تا نیمه پرشده دشمن صرفه جویی است

ماشین را به طور كامل پر كنید. روشن کردن ماشین در حالیکه فقط تا نیمه پرشده دشمن صرفه جویی است و بی جهت آب و برق را هدر می دهد. بنابراین اگر خانواده کم جمعیتی دارید بهتر است ماشین ظرفشویی قدیمی تان را با یک مدل تازه تعویض کنید چون در نمونه های جدید تر برنامه های اقتصادی هم وجود دارند که می توانید با پر کردن نیمی  از ماشین ظرفشویی از آنها استفاده کنید و در این حالت مصرف انرژی هم نصف می شود

 

تاریخ ارسال مطلب : يكشنبه 29 بهمن 1396               تعداد مشاهده این مطلب : 1446 مرتبه
  آرشیو اخبار
کولر گازی AEG
   
     
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت : ایران طراح