اینستاگرام
AEG ایران
سبد خرید
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
صفحه اصلی     درباره AEG     تماس با ما     قوانین و مقررات    
ورود به سایت عضویت
اخبار     جشنواره ها
 

کدام لوازم خانگی ارزش به‌روز رسانی دارند؟

کدام لوازم خانگی ارزش به‌روز رسانی دارند

باوجود این‌که ممکن است تمام لوازم شما به‌ خوبی کار کنند، این دستگاه‌ها در سال‌های اخیر ارتقا بسیاری یافته و از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر شده‌اند. برای نمونه، جاروهای برقی جدید کوچک‌تر و کم صداتر بوده و هم‌چنین انرژی کمتری هدر می‌دهند. کارشناسان تخمین می‌زنند که حدود 13 درصد از هزینه‌ی انرژی خانه‌ی شما مربوط به این نوع وسایل است؛ با ارتقا این لوازم خانگی می‌توانید هزینه‌ی ماهیانه‌ی خود را کاهش دهید.

با در نظر گرفتن این نکته، اجازه دهید در مورد لوازم خانگی صحبت کنیم که ارزش به‌روز رسانی را داشته و تعویض آن‌ها می‌تواند منفعت اقتصادی داشته باشد.

 

ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی جدید به‌طور میانگین 5.8 گالن آب در هر چرخه‌ی شست‌ و شو مصرف می‌کنند، درحالی‌که مدل‌های قدیمی‌تر در هر چرخه 40 لیتر آب مصرف می‌کردند. مدل‌های جدید هم‌چنین کم صداتر بوده و عملکرد بهتری دارند

  • آیا تعمیر تأثیری دارد؟ اگر این لوازم خانگی شما زیاد قدیمی نیست، تعمیر ممکن است تأثیر داشته باشد. تمیز کردن صفحات و فیلترها می‌تواند بر چرخه شست‌ و شو تاثیر داشته باشد. هم‌چنین می‌توانید از ترفندهایی مانند حذف چرخه‌ی تأخیر یا استفاده از کل حجم دستگاه نیز استفاده کنید.

 

خشک‌کن

میزان مصرف خشک‌کن‌ها به کیفیت ماشین لباسشویی که برای شستن لباس‌ها استفاده شده بستگی دارد.

  • آیا تعمیر این تأثیری دارد؟ سرویس خشک‌کن‌های معمولی زمان فرآیند را کاهش داده و لباس‌ها را بهتر خشک می‌کند. کاهش زمان خشک‌کردن می‌تواند به معنی کاهش هزینه و مصرف انرژی نیز باشد.

 

یخچال

یخچال‌ها از سال 2000 میلادی تغییر کرده و اکنون 40 تا 60 درصد مصرف انرژی کمتری دارند. 

  • آیا تعمیر تأثیری دارد؟ خیر. بهترین راهکار این است که یخچال فعلی خود را در دمای بین 2 تا 3 درجه سانتی‌گراد نگه دارید. هم‌چنین غذاها و مایعات را در ظروف در بسته نگه دارید تا رطوبت آن‌ها منجر به روشن ماندن بیشتر یخچال نشود.

میزان سود سالیانه از ارتقاء: اگر یخچال شما متعلق به دهه‌ی 1990 است، با تعویض آن سالانه 100 تا 200 دلار هزینه برق شما کاهش خواهد یافت. اگر یخچال خود را در 10 سال اخیر خریده‌اید، با تعویض آن 5 تا 20 دلار سود خواهید برد.

 

ماشین لباسشویی

درب ماشین‌‌های لباسشویی قدیمی از بالا باز و آب از پایین وارد مخزن می‌شد، اما در ماشین‌های جدید با تغییر مکان درب از بالا به جلو، میزان مصرف آب کاهش چشم‌گیری داشته است. ماشین‌های لباسشویی جدید 50 درصد مصرف آب کمتر و 37 درصد میزان مصرف انرژی پایین‌تری دارند

  • آیا تعمیر تأثیری دارد؟ خیر. تعمیر این لوازم خانگی تأثیری بر بهینه شدن میزان مصرف انرژی و آب ماشین لباسشویی نخواهد داشت. اگر ماشین لباسشویی شما بیش از 10 سال عمر دارد یا درب آن از بالا باز می‌شود، می‌توانید با تعویض آن تا حد زیادی هزینه‌ها را کاهش دهید.

 

نکته

این مطلب بر کاهش هزینه برق مصرفی از طریق لوازم خانگی تمرکز دارد. اگر هزینه تعمیر لوازم خانگی شما بیش از 50 درصد قیمت کل آن است، بهتر است آن را تعویض کنید. هم‌چنین می‌توانید از برچسب‌های مصرف انرژی برای انتخاب بهترین لوازم خانگی استفاده کنید.

تاریخ ارسال مطلب : پنجشنبه 3 اسفند 1396               تعداد مشاهده این مطلب : 1621 مرتبه
  آرشیو اخبار
کولر گازی AEG
   
     
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت : ایران طراح